Feeds:
Posts
Comments

Archive for January, 2007

SAMRAH MENTARI

Samrah Mentari – Jamal Abdillah

Langit terluka membisu
Bumi meratap keliru
Lalu tertanya apa salah dan dosa ku
Bila mentari tiada
Lalu sembunyi di mana
Apa yang ada hanya kata tanpa suara

Sang mentari senyumlah sepanjang zaman
Yang memberi segunung sinar harapan
Tiap pagi wajah mu pasti menjelma
Tiap janji pun tidak kau dustainya

Bila mentari enggan tersenyum
Alam jua turut derita bersama

Dengarilah pandangilah sentuhilah rasailah
Yang tertinggal cuma hati dan kalimah

Bila terbukti firasat
Akan bertemu hakikat
Pasti semua akan musnah dan binasa
Temui arah haluan
Agar mengenal jalanan
Di waktu pulang tidak sesat kegelapan

Ku selami cintanya
Ku rindui nikmatnya
Tiap masa kucari segenap suasana
Ku kagumi sucinya
Ku mencari mistiknya
Lima waktu kupasti akan ketemu jua

Hayatilah agungnya
Abadilah kasihnya
Dan semoga mentari sudi lagi bersama

Syukurilah nikmatnya
Kembalilah padanya
Dan semoga mentari masih tersenyum manja

Samrah…

-> Soalan Cepu Mas : Siapakah Sang Mentari?

Advertisements

Read Full Post »

Heroes 13

Alahai heroes 13 dah kuar yg 12 blum pun siap upload lagi…bengangnya…sabar mi sabar…

Read Full Post »

Prison Break S02E15..

Episod ni gambar dia gred A++ gak tapi xleh upload lagi…heroes 12 xabih2 upload lagi..lembab la server tu…hampeh..subtitle dah ada so bersabarlah wahai umat2 yg mendownload dari situ…

Read Full Post »

SUFI…..

Sufi – Damasutra

Sufi selangkah tirai kasihmu ku buka
Engkau serahkan cinta hingga dirimu tiada
Kasih sufi kau rela pilih derita di dunia
Biar rebah di hina kau tak berubah

Kau menguasai selautan
Yang tersembunyi di genggaman
Nafi dan isbat kau sandingkan
Sebagai tali pegangan

Sufi kau hilang di pandangan
Ada di dalam kenikmatan
Engkau dan Dia pasti tidak akan terpisah
Andai tertutup tirai sufi
Yang terang tidak nampak terang
Inilah siksa menyakitkan sepanjang jalan

Inginku tempuh titianmu
Dari kekasih ke kekasih
Pengabdianku bersamamu kasih
Biar rebah di hina kau tak berubah

Read Full Post »

Heroes

Heroes 12 akan menyusul selepas ini….

Read Full Post »

Movie ini didedikasikan kepada ise,dehe,mat jang,nije,we,bulat,gobi,pakchu,nuar…tidak lupa kepada bang chai…abe yie terkecuali sbb dia xtgk movie ganeh2 ni…dia tgk cintan-cintun je nangeh2 kat bilik..

Prison Break S02E14 HDTV With Subtitle <– Click disini

Sekian harap maklum…

Read Full Post »

Stuck At 50MB

Chai..berita duka..xleh upload sekaligus..dah lekat takat 50MB je dari tadi…kene upload satu2 gak..aku kena buat balik sume..ko download dari part1 balik la ye…

Read Full Post »

Older Posts »